Voor het aanvragen van de zorgtoeslag hebben wij de bankgegevens en het geschatte jaarinkomen van uw werknemers nodig. U kunt deze gegevens invullen, wijzigen of controleren in het Digitaal Loket bij Zorgtoeslag – Mutatieoverzicht.
Sinds kort is het mogelijk om de gegevens voor de zorgtoeslag vanuit een Excelbestand in 1 keer in te vullen voor al uw werknemers. U kunt hiervoor een overzicht downloaden van alle werknemers waarvoor de gegevens nog niet compleet zijn. Nadat de ontbrekende gegevens hierop zijn ingevuld, kunt u het bestand importeren waarna de gegevens automatisch gevuld worden.
Heeft u zelf een ander bestand waarin de benodigde gegevens staan? Dan kunt u deze ook gebruiken om de gegevens automatisch te vullen. Voorwaarde is dat het bestand de kolommen BSN, Inkomen, Iban, BIC en Rekeninghouder bevat, waarbij de kolomnamen (in de bovenste regel) exact zo geschreven zijn.
Kiest u ervoor om de gegevens zelf een voor een in te vullen, let er dan op dat u iedere keer opslaat nadat u de gegevens van een werknemer heeft gevuld. Als alle gegevens (correct) zijn ingevuld, krijgt de betreffende werknemer een groen vinkje in de kolom ‘status’.
Lees meer over de aanvraag zorgtoeslag.